راهنمای تحلیل و سرمایه گذاری در بورس

سمینار آشنائی با بازار سهام ایران، فارکس وتحلیل تکنیکال
مرکز مشاوره خدمات شبکه و امنیت اطلاعات
صفحه نخست مدیروبلاگ   تماس باما   پست الکترونیک   خدمات آموزشی   خدمات نرم افزاری
=====================================================
مقدمه و بخش آغازین بحث شامل تعاریف:  نسبتها-  کارگزاران  - شرکتهای بورسی - تکنیکهای تجزیه و تحلیل شامل:   الف- روش تحلیل بنیادی  ب- روش تحلیل تکنیکال و بازاربورس ج- استرالوژی (یافتن موقعیتهای سودآوربه کمک پدیده های نجومی)
اصطلاحات بورس شامل:  شاخص ها - سود تقسيميDPS - نسبت P/E- مفهوم P/E- كاربرد P/E - دام هاي كاربرد P/E - برگه سهام- برگه سهام- حق تقدم خريد- آخرين قيمت- تاريخ گزارش- درصد تقسيم سود- درصد نوسان- بهترين عرضه-بهترين تقاضا- خالص تقاضا- حجم مبنا- انواع معاملات(انفرادي- گروهي) و مراحل انجام آنها
تشکیلات بورس شامل: شوراي بورس (وظايف شوراي بورس ) -  هيات داوري - هيات پذيرش اوراق بهادار - كارگزاران سازمان بورس و مولفه هاي اصلي شامل: تالاربورس (تابلو اول یا تالار اصلي2- تابلودوم تالار اصلي 3- تابلو تالار
فرعي ) - فهرست رسمي بورس - تابلوي قيمتها  و نکات قابل توجه سهامداران  مصوبات شوراي عالي بورس - ‌قانون تأسيس بورس اوراق بهادار - چگونگی خرید کالا مورد نیار در بورس - آيين‌نامة معاملات در شرکت  بورس اوراق بهادار تهران -
 آشنائی با فارکس
مدیریت حسابرسی داخلی بورس بهمراه نمونه گزارشات حسابرسی داخلی و عملیاتی
کاربرد شبکه عصبی در پیش بینی بورس اوراق بهادار تهران
تحلیل و بررسی واگرائی در اوسیلاتورها
کاربرد مدل آلتمن در تعیین وضعیت ورشکستگی شرکتها
استفتائات بورسی
تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری در فن آوری جدید
نمودار سالانه نرخ ارز مرجع در دنیا
بهره گیری از عوامل ضد جعل در طراحی اسکناس
خدمات آموزشی
خدمات نرم افزاری
منابع و مطالب مورد مطالعه در زمینه سرمایه کذاری در بورس
سایرمطالب
 آئین نامه اجرائی سهام عدالت
 آئین نامه اجرائی سهام عدالتپیش بینی قیمت ارز و فلزات گرانبها طی روز های آینده- آپدیت روزانه (ویژه اعضاء)
فارکس
فارکس

۴ نظر:

  1. دوشنبه 9 آذر1388 ساعت: 20:53
    ممنون از اینکه افزایش قیمت سکه را پیش بینی کرده بودید ولی سئوال من این است که این افزایش تا کجا ادامه داشته و وضعیت دلار طی ماههای دی و بهمن و اسفند چکونه خواهد بود؟

    پاسخ: سلام- تحلیلها رو لطفا از لینک http://torkamon.blogfa.com/post-162.aspx دنبال کنید ولی کوتاه اینکه با توجه به امکان افزایش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تا مرز 1250 دلار قطعا افزایش قیمت سکه تا مزر 300 هزار تومان دور از ذهن نخواهد بود ولی با تلاش آمریکا در تعدیل نرخ تورم و طلا که طلایه دار حرکت اقلام در سبد کالای آمریکا است و همچنین خرید حجم گسترده ای از طلای جهان توسط هند وضعیت در هفته های آتی را کمی پیچیده تر خواهد کرد ولی قیمت دلار در برابر سایر نرخها کاهش داشته و این امر موجب شده تا آمریکا مشکلات مصارف داخلی را کمی تعدیل نماید ولی ادامه این کاهش منجر به مشکلاتی خواهد بود و از سوئی برابری دلار با یورد به نقطه مقاومت خود نزدیک است و با کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت امکان تعدیل برابری نرخ دلار در برابر سایر ارزها در از ذهن نخواهد بود و خبرهای پشت پرده از سیاستهای دولت ایران طی ماههای آینده- عدم اعلام کاهش قیمت دلار در هر صورت را میدهد تا قیمت دلار به ریال واقعی ایران نزدیکترشود به همین سبب است که نرخ اعلام شده بانک مرکزی با قیمت بازار تفاوت فاحشی دارد. تحقیقات موثق قیمت واقعی هر دلار در ایران را تقریبا برابر با هزار و پانصد تومان اعلام نموده است. با نزدیک شدن به سال نو باز هم تقاضای دلار را افزایش داده و قیمت را افزایش خواهد داد و افزایش قیمت را بهمراه خواهد داشت بعلاوه بانك مركزي اعلام كرد كه نرخ واقعي «دلار» و «يورو» به سبب عدم تعديل نرخ ارز با تورم باعث شده است كه ارزش واقعي دلار در سال گذشته 590تومان و ارزش واقعي يورو 830تومان باشد. با توجه به اينكه كاهش نرخ واقعي ارز باعث افزايش واردات و كاهش صادرات مي‌شود، مضاف بر اینکه با نزدیک شدن به اسفند کلیه ارزهای کاهش چشمگیری را خواهند داشت. بمنظور تائید مطالب فوق لطفا به مقاله کیم کیونگوا هم نیم نگاهی بیاندازید.
    Gold, in ‘Healthy Breather,’ May Top $1,200: Technical Analysis

    پاسخحذف
  2. دوشنبه 16 آذر1388 ساعت: 12:56
    سلام
    پیش بینی شما که اشتباه شد گفتید سکه طلا تا 300 هزار تومان افزایش پیدا میکند ولی نکرد. البته پیش بینی شما در مورد برابری دلار با یورو درست بود دست شما درد نکند.
    پاسخ: سلام دوست گرامی
    شما مطالبی را ایمیل کرده و یا در قسمت نظر خواهی ارسال میکنید و مجال خواندن همه مطالب را ندارید قبلا به شما گفتم تحلیلها را از لینک http://torkamon.blogfa.com/post-162.aspx دنبال کنید ولی شما باز هم بدون دیدن این پست قضاوت میکنید ولی بخاطر اینکه دست خالی برنگردید به شما میگویم که اولا نگفتم سکه 300 تومان میماند گفتم الان که هر اونس طلا 1100 دلار است با مرز 1250 بالا میرود و تقریبا همینطور هم شد و گفتم سکه هم تا مرز 300 بالا میرود که شد الان قسمتی از تحلیل روز یکشنبه 15 آذر که در همان آدرس درج شده را برایتان عینا نقل میکنم: سقوط آزاد قیمت جهانی طلا و با بهبود نرخ جدید بیکاری در آمریکا بهای طلا را بیش از 84 دلار کاهش یافت وهر اونس طلا در پایان معاملات هفتگی بازار‌های جهانی پس از کسب رکورد تاریخی 1246 دلار طی یک هفته گذشته ديروز، با 6/84 دلار کاهش به 40/1161 دلار رسید.این افت با وجود رشد قیمت دلار به حد 1000 تومان نوسان نسبتا كمتري را در قیمت‌های اقلام سکه موجب شد. روز شنبه قیمت سکه بهار طرح قدیم و طرح جدید279 هزار تومان، نیم سکه 140 هزار تومان و ربع سکه 70 هزار تومان اعلام شده است. بانک مرکزی نیز نرخ سکه‌ها را در روز شنبه به ترتیب 274 هزار تومان، 137500 تومان و 69 هزار تومان اعلام کرد. و این در حالی است که در یک مقطع کوتاه هر سکه تا 291 هزار تومان بین طلا فروشان خرید و فروش شد. طلادر سقوط شدید قیمت به 1161 دلار تقریبا 2/5 درصد افت نشان مي‌دهد. پایان معاملات روز جمعه با اعلام نرخ بیکاری آمریکا در ماه نوامبر بهای طلا به شدت سقوط کردارزش دلار آمریکا در مقابل یورو که پیشتر تا سطح 5116/1 بالا رفته بود، به حد 4850/1 رسید. نرخ بهره در اروپا در حد یک درصد باقی مانده است .در حالی که همان‌طور که انتظار مي‌رفت احتمال افزایش نرخ بهره دلارو نرخ کاهشی طلا روز به روز تقویت مي‌شود. در پی افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی قیمت دلار آمریکا در بازار تهران در حد 1010 تومان باقی ماند و بانک مرکزی رقم فروش را 9520 اعلام کرده بود و این درحالی است که یورو به 1479 کاهش یافته است
    توصیه: ثبت نام کنید

    پاسخحذف
  3. خورشید خانوم
    دوشنبه 9 آذر1388 ساعت: 20:59
    آقای ترکمان از مطالب جالب و خواندنیتان ممنون. لطفاً به سایت ما هم سری بزنید و در معرفی آن به دیگر هموطنان عزیز مخصوصاً بانوان محترم ایرانی یاریمان کنید!

    پاسخ: دوست گرامی شغل آبرومندانه تری پیدا کن این خزعبلات را سالها پیش در تهران نزد چند نفر که ارزش ندارد اسمشان راببرم خواندم.
    فکر میکنم در شهرستان کوچکی زندگی میکنید که از فراگیری این مطالب هیجان زده شده اید اینها سرگرمیهای روانشناسی است و ...
    ولی به تو امید میدهم که ممکن است در شهرستانهای بسیار دور افتاده بتوانی چند نفری را سر کیسه کنی

    پاسخحذف
  4. ساناز
    دوشنبه 9 آذر1388 ساعت: 20:58
    وبلاگ جالبی است پر از مطالب مفید ولی ایرادش عدم امکان کپی و پیست است.
    بهر حال به نویسنده اش تبریک میگویم در ضمن چرا اصلا مطالب سیاسی نمینویسد؟ بهر حال تحلیل سرمایه گذاری بدون تحلیل سیاسی امکان پذیر نیست.

    پاسخ: سلام دوست گرامی
    اگر منظورت پیش نیاز تحلیل بنیادی است لازم است بدانید در ایران تنها نیاز به اطلاعات سیاسی و ... دارید و نه تحلیل سیاسی و مطمئنا منظورتان این نیست که این مطالب را در وبلاگ قرار دهم.

    پاسخحذف